HFC_2024-2025-branded

NEW YORK/TORONTO -- Hockey Fights Cancer™ powered by the V Foundation presented by AstraZeneca -hanke jatkuu jälleen tällä kaudella ja myös tulevilla, sillä syöpäkään ei pidä taukoja.

Hockey Fights Cancer on NHL:n ja pelaajayhdistys NHLPA:n yhteinen hanke, jolla kerätään varoja syöpätutkimukselle erilaisten tapahtumien kautta, jaetaan tietoa syöpien riskitekijöistä ja kannustetaan ihmisiä käymään syöpäseulonnoissa.

NHL ja NHLPA ilmoittivat maanantaina, että viime vuonna Hockey Fights Cancer -yhteistyökumppaneiden joukkoon liittyneestä AstraZenecasta tulee hankkeen sponsori Yhdysvalloissa. AstraZeneca pyrkii löytämään ja kehittämään syöpien hoitomuotoja ja kasvattamaan mahdollisuuksia säästää ihmishenkiä kaikkialla maailmassa.

Hockey Fights Cancer -hankkeessa käynnistyy nyt 26. kausi, ja sen aikana NHL, NHLPA, V Foundation ja AstraZeneca aloittavat uuden ohjelman nimeltä HFC Champions. Kyseisessä ohjelmassa on mukana kokonainen verkosto hankkeen lähettiläitä, joiden tehtävänä on levittää tietoa, tukea syövän vastaista taistelua ja innoittaa kiekkofaneja ympäri maailmaa. HFC Champion -lähettiläinä toimii NHL:n nykyisiä ja entisiä pelaajia, julkkiksia, vaikuttajia ja tunnettuja hahmoja.

– Syöpä vaikuttaa kaikkiin. Seitsemän vuotta sitten se vaikutti minuun, sillä minulla todettiin kolmosvaiheessa ollut suolistosyöpä. Se sairaus laittaa elämänhalun kovaan testiin, tiedän sen omasta kokemuksesta. Nyt voin oikein hyvin ja olen parantunut syövästä täysin. Kiitos siitä kuuluu loistaville terveydenhuollon ammattilaisille, vahvalle tukiverkostolleni ja uraauurtavalle tutkimukselle, jonka ansiota syöpähoitoni olivat. Olen ylpeästi mukana HFC Champion -lähettiläänä kannustamassa koko kiekkoyhteisöä syövän vastaiseen taisteluun, kertoi entinen NHL-pelaaja Eddie Olczyk.

GettyImages-1178587318

Hockey Fights Cancer -hankkeeseen annetut lahjoitukset menevät V Foundationin kautta sataprosenttisesti huippuluokan syöpätutkimuslaitoksiin Yhdysvalloissa ja Kanadassa. Kaudella 2023-24 Hockey Fights Cancer keräsi varoja 2,9 miljoonaa dollaria.

AstraZeneca on tehnyt yhteistyötä Hockey Fights Cancerin kanssa marraskuusta 2023 lähtien ja luonut tärkeän kampanjan (Get Body Checked Against Cancer), joka kannustaa kiekkoyhteisön jäseniä käymään syöpäseulonnassa. Kampanja jatkuu ja laajenee kaudella 2024-25.