Leijonien hyökkääjä Mikael Granlund kertoo NHL.comille kuulumisiaan 4 Nations Face-Off -turnauksesta, joka pelataan Montrealissa ja Bostonissa 12.–20. helmikuuta. Tässä blogin kolmannessa osassa hän kertoo lauantain 4-3 jatkoaikavoitosta, jossa hän iski voittomaalin Ruotsin verkkoon, sekä Kanada-otteluun valmistautumisesta.
Olipa huikeaa. Mikä ottelu ja mikä ilta.
Pelasimme Ruotsia vastaan, ja kun vielä pystyin tekemään maalin jatkoajalla, niin olihan se mahtavaa. Kotona Suomessakin, missä jääkiekko on iso juttu, peli tuli mukavasti lauantai-iltana. Olen varma, että ottelulla oli paljon katsojia.
Otimme hienon voiton. Moni on varmasti siitä innoissaan Suomessa. Meillä on yhä mahdollisuuksia tässä turnauksessa, joten Bostonissa maanantaina pelattavassa Kanada-ottelussa riittää panosta.
En ole ehtinyt vielä edes vilkaisemaan puhelintani, joten en tiedä, onko siellä hurja määrä viestejä. Varmaan on.
On vaikea verrata maaleja ja lopputuloksia. Olen ollut mukana monissa kansainvälisissä turnauksissa sekä häviäjän että voittajan puolella. Minulla on paljon kokemusta tällaisista.